Zeci de judecători s-au ales cu apartamente la preț redus în urma unui aranjament cu primăria Capitalei (RISE Moldova)

Reporterii de investigație din grupul Rise Moldova scot la iveală faptul că în urma unei înțelegeri cu primăria capitalei, zeci de judecători s-au ales cu apartamente la preț redus, scrie europalibera.org.

Chilipirul se datorează Primăriei mun. Chișinău care, în pofida faptului că a fost deposedată de mai multe terenuri în urma unor decizii de judecată dubioase, a atribuit în folosință Consiliului Superior al Magistraturii două loturi care valorează peste 5 milioane de lei. Astfel, în cele cinci blocuri care se construiesc de zor se vor cuibări 41 de magistrați, chiar dacă majoritatea dintre ei au cel puțin o locuință. Astfel, unui judecător îi revine, în medie, un apartament de 70 m.p. la un preț de 25 000 de euro.

însă lucrurile stau radical diferit în cazul muritorilor de rând, scriu reporterii Rise Moldova, oamenii urmând să scoată din buzunar pentru un apartament similar, ceva mai mult de 43 000 de euro.

UE: Reforma sectorului justiției și LUPTA îMPOTRIVA CORUPÈšIEI necesită acțiuni reale și decisive

Un nou suflu de hotărâre și perseverență asupra reformelor necesare va fi esențial pentru a se ridica la înălțimea așteptărilor cetățenilor din Republica Moldova, se spune într-o Declarație a UE în legătură cu investirea în funcție a Guvernului Streleț, scrie abcnews.md.

„în mod special, reforma sectorului justiției și lupta împotriva corupției necesită acțiuni reale și decisive. De asemenea, va fi crucial ca noul guvern să acționeze cu fermitate pentru a rezolva criza severă din sectorul bancar”, se spune în Declarația semnată de purtătorul de cuvânt al UE..

UE își menține angajamentul de a lucra cu noul guvern spre o soluție pașnică și cuprinzătoare a conflictului transnistrean, în baza suveranității și integrității teritoriale a Republicii Moldova, cu un statut special pentru Transnistria.

Acordul de Asociere UE-Moldova, care include și Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător, va fi capabil să demonstreze pe deplin beneficiile sale pentru toți cetățenii doar în cazul în care Republica Moldova va rămâne angajată în procesul asumat de implementare a reformelor. UE este pregătită să sprijine Republica Moldova pe această cale.

Foști angajați ai MAI, implicați în mai multe SCHEME FRAUDULOASE

Poliția a destructurat o grupare ce coordonează și dirijează mai multe scheme frauduloase. Potrivit oamenilor legii, în urma investigațiilor efectuate de forțele de ordine s-a stabilit că din grupare fac parte mai multe persoane, dintre care și foști angajați a Ministerului Afacerilor Interne, scrie publika.md.

Astfel, pe parcursul anilor 2012-2015 membrii grupului au dirijat activitatea infracțională a 18 întreprinderi, majoritatea având ca gen de activitate transportul de pasageri în regim de taxi. La moment, activează numai cinci întreprinderi în domeniul transportului de pasageri în regim de taxi.

Totodată, membrii grupului criminal figurează în cadrul acestor întreprinderi în calitate de foști s-au actuali fondatori, angajați, administratori sau conducători. De asemenea, în calitate de actuali fondatori și conducători ai acestor întreprinderi, figurează persoane ce au domiciliul și viza de reședință în regiunea transnistreană, și anume în orașul Bender. Aceste persoane făcând parte din categoria păturilor social vulnerabile, care pe parcursul ultimilor 10 ani de zile nu au fost angajați oficial în câmpul muncii.

în cadrul întreprinderilor au fost angajați neoficial la muncă, persoane fizice, ce activau în cadrul întreprinderilor cu automobilele personale, prestând aceleași servicii de transportare a pasagerilor în regim de taxi. Sumele de bani erau predate de șoferi la finele zilei de lucru persoanelor responsabile din cadrul întreprinderilor, astfel, banii nu erau reflectați în evidențele contabile a acestora.

Totodată, șoferii automobilelor de taxi nu eliberau bonurile de casă conform serviciilor acordate, iar registrele mașinii de control și casă nu erau completate zilnic, așa cum este prevăzut de legislația Republicii Moldova, având posibilitatea de a se eschiva de la plata impozitelor.

Veniturile ilegale obținute sunt folosite de factorii de decizie ce administrează schema infracțională în procurarea imobilelor atât pe teritoriul Republicii Moldova cât și peste hotare.

Poliția a inițiat o cauză penală în baza art. 244 alin 2 Cod Penal al RM. Conform legislației în vigoare persoanele culpabile de “Evaziunea fiscală a întreprinderilor, instituțiilor și organizațiilor” se pedepsesc cu până la șase ani de închisoare sau o amendă de până la 100.000 de mii de lei.

INP(otența) lui Balan și Cavcaliuc poartă vina pentru tragedia de la Băcioi?

Trăim într-o țară în care autoritățile competente, atât pe plan local, cât și la nivel central, nu iau măsuri, chiar dacă uneori pericolul este iminent. Spre exemplu, chiar pe traseul Chișinău –Cimișlia, sâmbăta trecută, au decedat 5 persoane din cauza unei probleme care a fost omisă în primul rând de ministrul Afacerilor Interne și așa zisului șef interimar al IGP.

Da! Ei sunt vinovați de moartea celor 5 persoane ! Impotența, goana după reforme mimate, fuga după saci cu bani și teroriști ISIS, a celui care se crede colonel și așa zis șef al Inspectoratului General al Poliției, Gheorghe Cavacaliuc, a mai băgat în mormânt 5 vieți. Declar cu voce tare că moartea celor 5 persoane în accidentul de la Băcioi este vina conducerii organelor de poliție. Este vina lui Oleg Balan și Gheorghe Cavcaliuc, direct sau indirect, ei pot fi numiți criminali la drumul mare, anume prin indiferența și minciunile pe care le promovează la greu atunci când vine vorba de a se arăta că sunt niște pufoșenii cu epoleți.

Cât oare o să mai tolerăm criminalii din MAI?

Nu vreau să încep o discuție despre cauzele care ne aduc aici, deși ar trebui să existe. Trăim într-o țară cu oameni față de care nu ne aparținem. Și din păcate, mulți vor zice că vina o poartă șoferii, o poartă drumurile rele, dar cea mai mare vină o poartă POLIÈšIA care ar trebui să asigure securitatea cetățenilor. Atât timp cât societatea în neștire de cauză tolerează acțiunile mai puțin legale ale poliției lui Filat, atât timp cât crede în venin de viperă, uraniu și criminali fictivi strecurați din imaginația bolnavă a lui Gheorghe Cavcaliuc, atât timp vom avea morți și nu doar pe șosele.

Mulți zic că în Europa este altfel, probabil în Europa Cavcaliuc și Balan după o așa tragedie demult își dădeau demisia de onoare, pentru că în Europa i s-ar fi aprins „beculețul” care să-i atenționează că sunt funcționari de stat într-o țară civilizată, unde se pune accent pe securitate și interesul cetățeanului.

De ce la noi cetățeanul simplu nu este prioritar pentru Balan și Cavcaliuc? Celor doi nu le mai este frică de vocea poporului, nu le este frică deoarece ei ca apărători ai legii se consideră mai presus ca ea. Și vezi domnule că în Europa se poate, acolo se aplică legea corect și le este frică. în Republica Moldova de ce nu funcționează acel beculeț care să spună stop. Ajunge să mințim la televizor, ajunge să inventăm povești cu teroriști ISIS cu armătura în mână, ajunge să credem că orice soț gelos care locuiește la Buiucani este vinovat de crima de la Durlești, ajunge să credem că sacii cu bani stau pe marginea drumului. Cum pot eu să mă gândesc la siguranța copiilor mei în această țară? Pentru că, domnule ministru Balan, siguranța nu se obține cu bastonul, se obține cu măsuri logice.

Dacă tot veni vorba de saci cu bani, despre street racing-ul de la Băcioi se cunoaște nu de azi și nu de ieri, se cunoaște nu de la venirea lui Balan la MAI și a lui Cavcaliuc la IGP, se cunoaște de mai mult timp. Dar se vede că sacii cu bani îi motivează pe actualii și foștii conducători ai poliției să ignore această problemă.

De când a venit Cavcaliuc la IGP a tot încercat să prezinte publicului cazuri de rezonanță, mai mult s-au mai puțin reale, a trâmbințat prin presă și a dat premii bănești și medalii la stânga și la dreapta. Dar în loc să se ocupe de problemele existente, a decis să creeze „OPERAÈšIUNI” și „REÈšINERI” care vezi doamne sunt pericole reale pentru societate.

De ce oare nu s-au luat măsuri și cu cursele ilegale de la Băcioi? Ce măsuri, cum îi place lui Cavcaliuc în ultima perioadă să zică „măsuri concrete” pentru „oameni concreți”, s-au luat pentru a evita tragedii similare celei de sâmbătă. NIMIC !!! Poliția strânge din umeri. Că vezi dragă doamne nu pot face nimic, conform legislației. Dar de când voi țineți cont de legislație? Se bagă la greu bani în dezvoltarea unor sisteme de monitorizare a traficului rutier, care la rândul lor aduc bani. Dar banii aceștia nu sunt implementați în asigurarea securității cetățeanului de rând. Poliția de Patrulare a ajuns una de „STAÈšIONARE”, care în loc să patruleze în special șoselele naționale stau cuminți prin tufișuri.

Se pare că toate măsurile adoptate în sensul diminuării numărului de accidente și a numărului de victime nu sunt suficiente. Vedem cu toții șmecheri care primesc amenzile de viteză cu zâmbetul pe buze, vedem mii de radare și scrisori cu amenzi luate pe „fotografie” care însă nu îi afectează cu nimic pe cei care depășesc coloanele pe contrasens sau pe cei care calcă linia continuă pentru că au „tancuri” și bolizi și toată șoseaua le aparține.

Măsurile sunt clare și trebuie puse de urgență pe tapet. Nu frica de amenzi, camere și radare îi sperie pe „tanchiști”. Nu drumurile rele sunt cauza creșterii numărului de accidente, dar lipsa de indiferență și fuga după bani pe care o manifestă conducătorii organelor interne. Până la finalizarea drumurilor pe care le așteptăm de 20 de ani, întrebarea e ce facem acum? Există și altfel de soluții ? Asemenea tragedii ar trebui să constituie un motiv bun pentru demisii ministeriale, mai ales pentru șefii care poartă răspundere directă în așa cazuri.

Până când va trebui să se moară pe șosele, ca autoritățile să înțeleagă că sunt pericole mult mai reale decât teroriștii imaginari din cadrul ISIS?

P.S: O întrebare către cei doi artiști ai teatrului cu epoleți: Domnilor(în pofida faptului că îmi este greu să-i zic DOMN unui muc cu epoleți de colonel) Dvs de ce nu ați fost la fața locului să dați interviuri ? De ce nu ați organizat conferințe de presă, după cum suntem obișnuiți în ultima perioadă, sau acesta pentru voi nu este un caz de rezonanță, sau ați ajuns să recunoaște-ți că moartea celor 5 persoane este îN MARE PARTE DIN VINA VOASTRÄ‚, din INDIFERENÈšA șI IMPOTENÈšA de care da-ți dovadă ? O fi așa sau altfel, eu zic că timpul le pune pe toate la locul lor și sper că ve-ți dormi bine și în continuare, dar nu în fotolii la MAI.

Epopeea INTIMIDÄ‚RILOR de la IP Glodeni continuă // Cavcaliuc cere DEMISIA șefului IP Glodeni

Gheorghe Cavcaliuc, șeful interimar al Inspectoratului General al Poliției, continuă să facă presiuni asupra angajaților Inspectoratului de Poliție Glodeni. Valeriu Muntean, șeful Direcției Resurse Umane al IGP, îl amenință pe Oleg Buzdugan, șeful IP Glodeni, că dacă nu îl demite pe Valentin Èšurcan, șeful Secției Resurse Umane al IP Glodeni, conducerea IGP va găsi alte căi, iar Buzdugan urmează să-și piardă fotoliu de la IP Glodeni.

Sămptămâna trecută Asociația Obștească „Contra-Corupție” a prezentat mai multe acte și două înregistrări telefonice, prin care intermediarii lui Cavcaliuc insistă asupra conducerii IP Glodeni, să-l demită pe juristul instituției în favoarea unei favorite a lui Cavcaliuc. Este vorba despre locotenentul major de poliție Tatiana Gheorghiță, care a fost transferată la data de 27 martie 2015, din funcția de specialist principal al Secțieii Asistență Juridică a Direcției Juridice a IGP, în funcția de inspector pentru formare profesională a Secției Resurse Umane a IP Glodeni. Ulterior, pritr-o procură semnată de Cavcaliuc, Tatiana Gheorghiță, este împuternicită de a apăra și reprezenta interesele Inspectoratului General al Poliției al MAI în instanțele judecătorești de toate nivelele.

în pofida faptului că Valentin Èšurcan, i-a spus lui Muntean că juristul nu a avut nici o încălcare până în prezent, este responsabil și îndeplinește atribuțiile de serviciu dând dovadă de profesionalism, ultimul insistă că acesta să fie demis. Potrvit înregistrărilor discuțiilor telefonice dintre cei doi, Muntean subliniază că demisia lui Iurie Grijuc, juristul IP Glodeni, este un ordin de sus, sau în caz contrar se vor găsi alte căi prin care însăși Èšurcan ar putea să-și piardă serviciu. Ulterior, pentru că nu a dorit să încalce legislația și să-l concedieze illegal pe jurist, Muntean cere la indicațiile lui Cavcaliuc și demisia lui Valentin Èšurcan.

Mai nou, membrii Asociației Obștești „Contra Corupție” au intrat în posesia a încă trei înregistrări telefonice, prin care Valeriu Muntean, șeful Direcției Resurse Umane, îl amenință pe Oleg Buzdugan, șeful IP Glodeni, pentru neexecutarea ordinului lui Cavcaliuc, privind demiterea juristului IP Glodeni în favoarea Tatianei Gheorghiță, ultimul este obligat să depună raport la altă funcție, în caz de nesupunere se vor găsi alte metode.

Se pare că solicitarea de concediere din funcție a conducerii IP Glodeni, vine ca urmare a faptului că aceștia nu au satisfăcut moftul lui Cavcaliuc, de al demite pe Iurie Grijuc, juristul de la IP Glodeni, în favoarea protejatei lui Cavcalic, Tatiana Gheorghiță.

Membrii Asociației Obștești „Contra Corupție” consider că Procuratura Generală ar trebui să califice aceste acțiuni de intimidare drept acțiuni ilegale și depășirea atribuțiilor de serviciu din partea așa zisei conduceri a IGP.

11258031_1407129002946518_5451526473492757781_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOTO: Tatiana Gheorghiță

 

Renato Usatâi prezintă documente! PLDM ar fi plătit o companie americană cu banii BEM

Liderul partidului Nostru Renato Usatâi a prezentat astăzi un set de documente, care potrivit lui, ar demonstra că PLDM și liderul formațiunii Vlad Filat ar fi plătit, printr-o schemă complicată ce presupune nouă companii intermediare, circa două milioane de dolari unei companii americane pentru serviciile de PR, scrie moldova.org.

Astfel, potrivit lui Usatâi, în schemă ar fi fost implicate și firme ale rudelor lui Vlad Filat, prin care banii achitați de PLDM ajungeau pe conturile unui off-shore, care la rândul său ar achita serviciile companiei americane Greenberg Quinlan Rosner Research (GQRR), care s-a ocupat de PR-ul PLDM.

Ba mai mult, politicianul afirmă că banii cu care s-ar fi răsplătit PLDM ar fi făcut parte din banii furați de la Banca de Economii. Renato Usatâi a mai spus că PLDM ar fi prezentat la CEC un contract încheiat oficial cu Greenberg Quinlan Rosner Research, în realitate mai existând unul încheiat de formațiune cu compania off-shore prin care s-ar fi făcut tranzacțiile ilegale.

contr1 contr3 contr5 contr6 schem2 scr1 scr2 scr3

Protest la PLDM // Veteranii vor omiterea lui Balan din lista de miniștri în noul Guvern

Uniunile veteranilor Războiului de pe Nistru și din Afganistan dar și veteranii Ministerului Afacerilor de Interne (MAI), cer de la liderii partidelor politice, președintele Nicolae Timofti și de la Procuratura Generală, ca actualul ministru al MAI, Oleg Balan, să nu fie inclus în lista candidaților la fotoliul de ministru. Declarația a fost făcută astăzi de grupul de inițiativă a celor trei uniuni ale veteranilor în cadrul unei conferințe de presă, scrie deschide.md.

Veteranii afirmă că ministrul în exercițiu al Afacerilor Interne, are un comportament inadecvat și a adus calomnii la adresa veteranilor în cadrul a două întruniri, care au avut loc pe 21 mai și 16 iulie, la inițiativa veteranilor. Acest lucru are loc după ce în cabinetul viceministrului de Interne, Ion Èšurcan au fost făcute percheziții.

„Balan și-a permis să ne numească „bețivani”, la acea întrunire. Mai Târziu pe 16 iulie, Balan a avut o întrevede cu un grup de veterani ai războiului de pe Nistru, la batalionul cu destinație specială „Fulger”, în cadrul căreia a replicat că aceștia (veteranii – n.r.) ar face parte din banda lui Èšurcan”, a spus Constantin Boiștean, membru al grupului de inițiativă.

Un alt membru al grupului de inițiativă, Mihai Tomacinschi, a menționat că toate calomniile aduse de ministru la adresa veteranilor nu pot fi trecute cu vederea.

„Eu sunt unul dintre cei care mi-am pierdut mâna pe câmpul de luptă, dar nu am stat cum au făcut-o alții, stând ca șobolanii în birouri. Eu, în calitatea de șef de stat major, m-am dus pe câmpul de luptă și am mai stat încă 10 zile la Tighina, fără mână, ca un oarecare ministru de interne să vină astăzi și să-mi spună că eu sunt calic? Åži chiar vreau să-i cer socoteală”, a declarat Tomacinschi.

în cadrul conferinței de presă, veteranii au făcut trimitere la limbajul ministrului Afacerilor Interne în exercițiu dar și la comportamentul față de veterani.

„Prin astfel de comportament, Oleg Balan a destabilizat moral veteranii, care în prezent activează în cadrul MAI și sunt în rezervă”, a menționat colonelul de poliție în rezervă, Constantin Busuioc.

Mai mult ca atât, potrivit grupului de inițiativă, acțiunile lui Balan se extind și asupra urmașilor veteranilor de război. La ordinul lui Balan se acumulează informații despre locul de muncă al acestora, pentru a-i intimida ulterior.
Astfel, printr-un demers expediat președintelui RM, liderilor fracțiunilor parlamentare și Procuraturii Generale, grupul de inițiativă cere ca ministrul în exercițiu al Ministerului Afacerilor Interne, Oleg Balan, să aducă scuze publice, pentru calomniile aduse veteranilor din Războiul de pe Nistru și din Afganistan și retragerea lui Balan din lista candidaților ai viitorului cabinet de miniștri, în caz contrar veteranii au promis un șir de proteste în masă.

Ulterior veteranii s-aui adunat la monumentul lui Ștefan cel Mare, după care au mers la sediul Partidului Liberal Democrat, unde au avut o discuție cu Vlad Filat, președintele PLDM, fost prim-ministru demis pentru acte de corupție. Veteranii, în număr de aproximativ 70 de persoane, au cerut liderului PLDM demisia lui Oleg Balan.

IMG_20150727_114214

IMG_20150727_114222

 

IMG_20150727_112658 IMG_20150727_112754 IMG_20150727_112759 IMG_20150727_112827 IMG_20150727_112831 IMG_20150727_112852 IMG_20150727_112855 IMG_20150727_112907 IMG_20150727_112924 IMG_20150727_113010 IMG_20150727_113014 IMG_20150727_113119 IMG_20150727_113156 IMG_20150727_113545Â IMG_20150727_114422 IMG_20150727_114425 IMG_20150727_114454 IMG_20150727_114527 IMG_20150727_114622 IMG_20150727_114656

Reformele MAI la IP Glodeni // Angajații presați de Cavcaliuc să elibereze funcțiile

Nu este pentru nimeni un secret că de când Gheorghe Cavcaliuc deține interimatul la Inspectoratul General al Poliției, direct sau indirect a făcut presiuni asupra unor angajați ai Ministerului Afacerilor Interne din teritoriu pentru a ceda funcția pe care o dețin, în favoarea persoanelor simpatizate de acesta. Un caz similar a fost înregistrat și la Inspectoratul de Poliție Glodeni.

Asociația Obștească Contra Corupției a intrat în posesia unor acte și înregistrări telefonice prin care executorii lui Cavcaliuc depun presiuni asupra unor angajați ai IP Glodeni, să se concedieze binevol iar în locul acestora să fie numit unul din angajații MAI simpatizați de Cavcaliuc.

Astfel prin ordinul nr.173 ef din 27 martie 2015, pe atunci șef adjunct al IGP, Gheorghe Cavcaliuc, și șeful Direcției Resurse Umane a IGP, Valeriu Munteanu, semnează un act cu privire la transferul locotenentului major de poliție Tatiana Gheorghiță, din funcția de specialist principal al Secțieii Asistență Juridică a Direcției Juridice a IGP, în funcția de inspector pentru formare profesională a Secției Resurse Umane a IP Glodeni.

Scan07232015_171146

Ulterior, zece zile mai târziu, la data de 7 aprilie 2015, Gheorghe Cavcaliuc semnează o procură prin care Tatiana Gheorghiță, este împuternicită de a apăra și reprezenta interesele Inspectoratului General al Poliției al MAI în instanțele judecătorești de toate nivelele, de a executa în numele IGP toate actele procedurale prevăzute de Codul de procedură civilă, inclusiv depunerea cererii în judecată, atacarea hotărârii instanței de judecată și prezentarea titlului executor spre urmărire. Procura în cauză fiind valabilă până la data de 31 decembrie 2015.

Untitled

Straniu pare și faptul că aceeași Tatiana Gheorghiță, la câteva luni de la numirea în funcție de inspector pentru formare profesională al Secției Resurse Umane a IP Glodeni, la data de 19 iunie, este mulțumită cu un premiu bănesc în mărime de un salariu pentru rezultatele obținute în activitatea de serviciu, profesionalism înalt și atitudine conștiincioasă față de atribuțiile funcționale.

Conform fișei de menționare cu premiu bănesc, din data de 27 martie, când a venit la IP Glodeni, lui Tatiana Gheorghiță i-au fost încredințate 14 dosare civile în care aceasta a reprezentat interesele IGP în instanțele de judecată. în final, se precizează că pe parcursul anului 2015, fiind reprezentantul IGP în instanța de judecată a obținut rezultate înalte, 12 hotărâri fiind în favoarea IGP iar altele 2 în defavoare.

Untitled6 Untitled7 Untitled8

 

După procura semnată de Cavcaliuc, la data de 7 aprilie, ultimul emite un ordin, la data de 1 iulie 2015, prin care îi sunt încredințate Tatianei Gheorghiță, reprezentarea intereselor IGP în instanțele de judecată de toate nivelele.

Conform aceluiași ordin, cu numărul nr.454 ef, IP Glodeni va trebui să achite cheltuielile de deplasare ale Tatianei Gheorghiță în contextul în care aceasta urmează să participe la ședințele de judecată, în baza raportului depus și a înscrisurilor ce vor certifica faptul participării.

Untitled5 Untitled2

Untitled3 Untitled4

Până aici, mai mult sau mai puțin s-ar părea că totul a fost conform legii, doar că planurile au fost date peste cap de înregistrările discuțiilor telefonice dintre Valeriu Munteanu, șeful Direcției Resurse Umane a IGP, și Valentin Èšurcan, șeful Direcției Resurse Umane al IP Glodeni.

Din înregistrările telefonice se subînțelege clar că Valeriu Muntean la indicațiile lui Gheorghe Cavcaliuc, insistă asupra lui Èšurcanu să-l concedieze pe Iurie Grijuc, juristul IP Glodeni, încă din luna martie când Tatiana Gheorghiță a fost transferată la IP Glodeni. Din cauza că a refuzat să-l concedieze pe Grijuc, Muntean îi transmite lui Èšurcan să elibereze funcția pe care o deține, atât el cât și șeful IP Glodeni.

înregistrarea I

1 Valeriu Muntean Muntean șeful Direcției Resurse Umane IGP

2 Valentin Èšurcan șeful Secției Resurse Umane IP Glodeni

1 Ce Valentin, ce faceți? Lucrați?

2 Nu sunt la lucru.

1 Ești în concediu dar?

2 Sunt pe foaie de boală.

1 „Zvârle” numărul lui Gheorghiță sau cine acolo la voi? Că stau de dimineață și mă sfădesc.

2 Dacă vrei să mă crezi pe a lui Gheorghiță nu-l am și nici nu vreau să-l am

1 De ce?

2 Tu nu știi de ce?

1 De ce ?

2 Păi de când a venit ea trebuie să mă duc eu

1 Cine ți-a zis asta?

2 Ei cine mi-a zis… Ea face numai probleme

1 Valentin eu am mai auzit hui#eaua asta odată blea, că nu știu ce…De sus s-a spus așa…Dacă nu ai să…

2 Trebuia să-mi zică în față…

1 Și în față wai… ție ți-a zis cineva?

2 Ea a zis că va fi șefa secției…Tu înțelegi?

1 Wai Valentin tu parcă ești o muiere…

2 Tu nu înțelegi că ea îi naglaia și oaie…

1 Wai eu ți-am zis demult că trebuia să-l fugărești pe jurist, că ea vrea tare să se ducă jurist.

2 Nu vrea, Nu vrea…

1 Cine nu vrea? Adă materialele…hai…

2 Acela o înțeles carei situația și se duce singur

1 Ap hai lasă-l să se ducă. Că voi blea umblați cu vorbe că ea îi de a lui Cavcaliuc. De unde blea luați voi vorbele astea?

2 Ea singură o zis că o lucrat împreună cu Cavcaliuc la poliția economică la Chișinău

 

înregistrarea II

1 Valentin Èšurcan șeful Secției Resurse Umane IP Glodeni

2 Valeriu Muntean șeful Direcției Resurse Umane IGP

1 Valera noroc. Ce zice șeful că eu fac probleme și să scriu raport

2 Ce faci?

1 Parcă am vorbit că o să ies la lucru și o să hotărâm cu acela…

2 Eu nu știu, mie mi s-a transmis să-ți zic și ție și lui Oleg să vă căutați de lucru. Și gata.

1 Să ne căutăm de lucru?

2 Să vă gândiți la alte funcții și unul și altul

1 Da Valera pentru ce?

2 Și mă întrebi pe mine? Eu de unde să știu? Eu pur și simplu am sunat și am transmis ce o zis omul. Dar ce și cum eu de unde să știu? Cred că este ceva…sau știe el ceva.

1 Păi dacă știe las să mă cheme să vorbim. Și cu prostia asta? Eu lucrez la dânsul acasă sau cum? Nu pot să înțeleg…Știi cum am 20 de ani lucrați și așa fignea încă nu am întâlnit.

2 Eu nu vreau să te țin mult de vorbă că nu știu carei treaba. Mie mi-a zis să țin la control, ca voi să-i aduceți raportul la alte funcții. Care are pensie se duce la pensie, care nu…înseamnă că o să treacă în alte funcții, dar care nu înseamnă că o să fie altfel…și gata. Pentru ce? Ei știu pentru ce.

1 Deamă chiar așa probleme să-mi facă Tatiana Gheorghiță. Cinei ea?

2 Eu nuștiu cine ți-a făcut probleme, dar îți spun care este situația. Nu știu sunteți mari răzberițivă cum vreți.

1 Nici foaie de eliberare nimic?

2 Nu trebuie foaie de eliberare, trebuie doar de eliberat funcția și unul și altul.

1 Nu bun și ce funcție îmi propune?

2 Cine? Cine să-ți propuie?

1 Dap la cine să mă duc?

2 Eu de unde să știu? Nu eu dau așa indicații, eu ți-am spus. Prosta eu nu știu de la ce și cum, dar dacă nu m-ai ascultat pe mine atunci și unul și altul. Că eu v-am zis încă din martie să-l fugăriți nahui pe acela de acolo. Da voi că nu-i chip.

1 Veșnic găsești motiv.

2 Wai Valentin crede-mă că în 2 zile vine și îți găsește motiv și te dă și din funcție și din grad. Așa și voi. Èšie ce ți se pare că lucru-l îi tot ideal și îi ca apa tot sfânt? Nu, aici nu lucrezi la … Eu înțeleg când îi lucra la VODOCANAL, șezi și ai deschis cranul. Aici dacă vrei ai de ce te anina. Dar dacă voi ați așteptat așa „hai te rog”, va-ți făcut probleme până la urmă

Dacă din pricina ei, deatâta că dacă ea s-ar fi dus acolo avea să stăie și tot avea să fie bine, dar dacă din pricina la altceva eu huioznaiu. Eu ți-am zis ce am știut.

1 Eu nuștiu cei de făcut. Trebuie de dus cu totul și nu-mi trebuie nici pensia lor, de parcă aș lucra la Cavcaliuc acasă.

2 Nu lucrezi la dânsul acasă, dar reieșind din situație, trebuie de executat.

 

 

 

D E Z A C O R D pe marginea raportului privind rezultatele inspectării financiare cu referire la Descifrarea încălcărilor legislației în vigoare stabilite la asigurarea cu pensii în anii 2009 – 2014 (3 luni) a foștilor colaboratori ai MAI și Serviciului de Grăniceri (Departamentul Poliției de Frontieră al MAI).

Â

                                      D E Z A C O R D

Â

pe marginea raportului privind rezultatele inspectării financiare cu referire la Descifrarea încălcărilor legislației în vigoare stabilite la asigurarea cu pensii în anii 2009 – 2014 (3 luni) a foștilor colaboratori ai MAI și Serviciului de Grăniceri (Departamentul Poliției de Frontieră al MAI).

Ministerul Afacerilor Interne în limita competențelor sale funcționale, comunică următoarele.

în conformitate cu Legea nr. 283 din 28.12.2011, Serviciul de Grăniceri a întrat în componența Ministerului Afacerilor Interne, în rezultatul căreia gestionarea surselor financiare se efectuează prin intermediul DGEF a MAI.

Odată cu comasarea Serviciului Grăniceri cu MAI, respectiv stabilirea pensiilor colaboratorilor Poliției de Frontieră și evidența dosarelor de pensionare și deservirea foștilor colaboratori ai Serviciului Grăniceri se efectuează de către Direcția Protecție și asistență socială a DGEF a MAI.

La situația de 01.07.12 în gestiunea Direcției pensionare au trecut 718 dosare de pensionare ai pensionarilor Serviciului Grăniceri în baza actului de primire-predare a dosarelor de pensionare și biletelor de tratament balneosanatorial din 29.06.2012. Pentru a nu tergiversa achitarea pensiilor pensionarilor serviciului dat, Direcția pensionare în mod de urgență a eliberat și expediat foile de pensii la filialele Băncii de Economii pentru achitare în cuantumul stabilit de Serviciul Grăniceri.

De la 01.07.12 verificînd și întroducînd datele din dosarele de pensionare în baza de date a sistemului de pensionare a MAI, s-au depistat greșeli la stabilirea pensiilor colaboratorilor Serviciului de Grăniceri, concediați pînă la 01.07.12, majorîndu-li-se considerabil unele plăți, care respectiv radical au majorat cuantumul pensiilor contrar prevederilor legale și anume:

  • majorarea indemnizației conform totalurilor activității pe anul în curs;
  • stabilirea sporului pentru conducere pentru efectivul de trupă;
  • necorespunderea salariului de funcție cu funcția deținută (ofițer a fost trecut după 01.01.2006 la inspector principal);
  • recalcularea incorectă a mărimii pensiilor față de plățile real stabilite;
  • lipsa încheierii de serviciu privind stabilirea traumei în timpul exercitării obligațiunilor de serviciu;
  • includerea în calculul pensiei a persoanelor cu demnitate publică a sporului pentru lucrul operativ și secret;
  • stabilirea suplimentului la pensie pentru grad științific.

Referitor la cele menționate, comunicăm că neajunsurile despistate au avut loc pînă la comasarea Serviciului Grăniceri cu Ministerul Afacerilor Interne. Astfel, de către MAI vor fi întreprinse toate măsurile posibile întru redresarea situației create.

Cît privește p.1.2.1. la stabilirea pensiei dlui Avornic Constantin Eugen, în calculul pensiei a fost inclus ajutorul material achitat în mărime incorectă în baza certificatului de salarizare pe ultimele 12 luni efectuat de către contabilitatea Regimentului „Scut”. în perioada controlului eroarea a fost înlăturată. La moment pensia se achită corect. Supraplata pensiei a fost reținută întegral în luna aprilie 2014 (Anexa nr. 2).

Cît privește neajunsurile indicate la punctele 1.2.2. și 1.7.1, acestea nu sînt intenționate sau de necunoaștere a legislației, dar au fost admise din motive tehnice, deoarece în baza de date a sistemului de pensionare sînt parametrii și indicii plăților ce se includ în calculul pensiilor.

Privind stabilirea pensiei dlui Miron Anatolie Tudor, comunicăm, că acesta a beneficiat de 50% din suma pensiei cuvenite în perioada în care ajutorul material se includea în calculul pensiei în mărime de 2 ajutoare materiale. întroducînd în baza de date mărimile plăților indicate în certificatul de salarizare pe ultimile 12 luni, modificînd cifra ce se referă la ajutorul material din „2” în „1”, din motiv tehnic nu s-a modificat plata dată, pensia calculîndu-se din greșeală, reieșind din 2 ajutoare materiale. Respectiv, eroarea a fost corectată și începînd cu 01.04.2014  pensia se achită în cuantum corect, iar supraplata va fi reținută lunar pînă la stingerea integrală a sumei. Actele respective au fost expediate la Banca de Economii Chișinău (Anexa nr. 3).

La p.1.7.1 referitor la stabilirea pensiei dlui Gavrilița Boris Petru, comunicăm că conform certificatului de salarizare pe ultimile 12 luni de activitate a fost inclus nu numai ajutorul material pe ultimul an de activitate, ci și anteriorul ajutor material primit în perioada respectivă. Din motive tehnice, în baza de date din greșeală sau întrodus în calcul 2 ajutoare materiale. La moment eroarea a fost corectată și începînd cu 01.04.2014 pensia se achită în cuantum corect, iar supraplata va fi reținută lunar pînă la stingerea integrală a sumei. Actele respective au fost expediate la Banca de Economii Chișinău (Anexa nr. 4).

în privința stabilirii pensiei dlui Å¢urcan Sergiu Mihail,colonel de poliție, dlui Vieru Alexandru Eugen reieșind din includerea în certificat a adosurilor la salariul de funcție în mărime de 50% pentru participarea, începînd cu 01.01.2013, la grupul de lucru pentru elaborarea proiectului de lege privind modul de asigurare și restabilire a ordinii publice în cadrul evenimentelor publice, în conformitate cu dispoziția MAI nr. 14/437 din 12.04.2013comunicăm următoarele.

în urma examinării bazei legale de acordare a acestui adaos s-a constatat, că potrivit art. 16 alin. (1) al Legii privind actele legislative nr. 780-XV din 27.12.2001, pentru elaborarea proiectului de act legislativ, Parlamentul sau autoritățile abilitate de acesta formează un grup de lucru din experți și specialiști în materie din cadrul autorităților publice, din savanți de la instituțiile științifice și de învățămînt superior de profil, din practicieni în domeniu și din alți specialiști, precum și din reprezentanți ai părților interesate.

Alin. (2) al aceluiași articol stabilește, că membrii grupului de lucru, constituit în baza prevederilor alin. (1), activează pe bază de contract sau fără contract, în ultimul caz fiind delegați de la locul de muncă permanent, acordîndu-li-se un spor la salariu pentru contribuția adusă la elaborarea proiectului de act legislativ.

Deci, prevederile articolului 16 din Legea nominalizată se referă numai la grupurile de lucru, constituite de Parlament sau de către autoritățile publice, la abilitarea cu această funcție de către Parlament.

Astfel, achitarea adaosului respectiv membrilor grupului de lucru, creat  pentru elaborarea proiectului de lege nominalizat a fost neîntemeiată, de către conducerea MAI primindu-se decizia de a anula Decizia MAI menționată și recalcularea pensiilor.

La p.1.3. referitor la stabilirea pensiei dlui Å¢urcan Sergiu Mihail, s-au inclus plățile real primite conform certificatului de întreținere bănească eliberat de contabilitatea MAI și semnate de dumnealui privind corectitudinea plăților indicate. Mărimea pensiei a fost stabilită în conformitate cu art.44 al Legii asigurării cu pensii a militarilor și a persoanelor din corpul de comandă și din trupele organelor afacerilor interne nr.1544–XII din 23.06.1993, conform căruia cuantumul pensiei se stabilește din salariul funcției, salariul pentru gradul militar sau special, sporul procentual pentru vechime în serviciu primite înainte de concediere, precum și din media lunară a altor recompense, plăți, sporuri și suplimente primite în ultimul an de serviciu, ținîndu-se cont de practica judecătorească în cazuri analogice, care permit includerea tuturor plăților, inclusiv și a două ajutoare materiale, dacă persoana a beneficiat de ele în ultimul an de activitate. Astfel, plățile respective nu sunt altceva, decît recompense primite în ultimul an de activitate în conformitate cu art.44 al Legii nominalizate (Anexa nr. 5).

în privința cazurilor de calculare a ajutorului material cu includerea indemnizației unice lunare relatăm, că conform prevederilor art. 22 alin. (4) din Legea cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar nr. 355-XVI din 23.12.2005 și ale pct. 16 din Hotărîrea Guvernului nr. 650 din 12.06.2006 “Privind salarizarea militarilor, efectivului din trupă și corpului de comandă angajați în serviciul organelor apărării naționale, securității statului și ordinii publice”, ajutorul material se acordă în mărimea unui salariu lunar de funcție, calculate cu luarea în considerare a sporurilor și suplimentelor, stabilite conform actelor normative în vigoare.

Totodată, legislația din domeniul nu face diferență concretă între sporuri și suplimente, lăsînd loc pentru interpretare, în legătură cu ce indemnizația unică se include în ajutorul material și respectiv, și în pensie.

Astfel, la p. 1., p. 1.4., p.1.5. și p.1.7. referitor la reluarea achitării pensiilor și stabilirea lor colaboratorilor Poliției de Frontieră comunicăm, că includerea indemnizației unice în ajutorul material este bazată pe Regulamentul cu privire la modalitatea de stabilire și calculare a sporurilor, plăților suplimentare și indemnizațiilor militarilor, aprobat prin ordinul Serviciului de Grăniceri nr.27 din 07.02.2011, coordonat cu Ministerul Finanțelor și Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei. în conformitate cu art.44 al Legii asigurării cu pensii a militarilor și a persoanelor din corpul de comandă și din trupele organelor afacerilor interne nr.1544–XII din 23.06.93, cuantumul pensiei se stabilește din salariul funcției, salariul pentru gradul militar sau special, sporul procentual pentru vechime în serviciu primite înainte de concediere, precum și din media lunară a altor recompense, plăți, sporuri și suplimente primite în ultimul an de serviciu. Astfel, pensiile au fost stabilite în mod analogic și anterior, pînă la comasarea Serviciului de Grăniceri cu MAI, și la moment de asemenea se stabilesc ținîndu-se cont de plățile real primite, deoarece nu este temei juridic de a diminua plățile respective, care sînt astfel achitate de contabilitățile subdiviziunilor, unde colaboratorii concediați cu dreptul la pensie au semnat certificatele de salarizare.

La punctul 2 al actului ce ține de calcularea vechimii în muncă pentru toate cazurile de stabilire a pensiilor colaboratorilor Poliției de Frontieră comunicăm, că cu excepția cazurilor ce țin de stabilirea pensiilor colaboratorilor Direcției Operative (p.2.1., p.2.27., p. 2.28. și p.2.32.) și colaboratorilor care au activat la funcții elective (p.2.29., p.2.30., p.2.31., și p.2.34.), drept bază servește alin. 2 lit. j), pct.8 al Hotărîrii Guvernului nr.78 din 21.02.1994 și alineatele 7 și 8 ale art.18 al Legii privind organele securității statului nr. 619 din 31.10.1995, care prevede dreptul conducătorului de a permite includerea în calcul vechimii în muncă a stagiului civil cu coeficientul 0,5, iar în cazuri excepționale cu coeficientul 1, indiferent de funcția unde a activat. Calcularea vechimii în muncă cu includerea profesiilor înrudite se efectuează în conformitate cu prevederile lit.e) al art. 18 al Legii nr.1544 – XII din 23.06.93 și ordinelor MAI elaborate în baza deciziilor comisiilor, prin care se acceptă perioadele cu avantaj, iar includerea perioadelor de activitate în funcții elective în vechimea în serviciu se efectua în baza art.112 al Regulamentului cu privire la angajarea, drepturile, obligațiile și răspunderea efectivului de trupă și corpului de comandă al organelor afacerilor interne ale Republicii Moldova, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 334 din 08.07.1991. Comunicăm, că asupra cazurilor menționate deja s-a expus Curtea de Conturi la momentul controlului în anul 2003.

 

Referitor la p.3 al actului ce ține de stabilirea pensiei dlui Ion Bodrug comunicăm, că acesta a fost numit în componența nominală a Comisiei Unificate de Control din partea Republicii Moldova, domnul Ion Bodrug prin Hotărîrea Guvernului nr. 515 din 22 iunie 2010.

în conformitate cu pct. 2 al Hotărîrii Guvernului nr.744 din 3 octombrie 2011 “Privind aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea delegației Republicii Moldova în Comisia Unificată de Control”, membrii delegației Republicii Moldova în Comisia Unificată de Control și experții cu statut permanent beneficiază de înlesniri privind protecția socială a observatorilor militari și a contingentului pentru regimul de încetare a focului și securitate în zona de conflict.

Astfel, calcularea vechimii în muncă pentru stabilirea pensiei dlui Ion Bodrug, ținînd cont inclusiv de activitatea acestuia în calitate de membru permanent al Comisiei Unificate de Control din partea Republicii Moldova, a fost calculată potrivit pct. 8 lit. a) din Hotărîrea Guvernului nr. 78 din 21 februarie 1994 ,,Cu privire la modul de calculare a vechimii în muncă, stabilirea și plata pensiilor și indemnizațiilor militarilor, persoanelor din corpul de comandă și din trupele organelor afacerilor interne și sistemului penitenciar, colaboratorilor Centrului Național Anticorupție”, conform căruia, la calcularea vechimii în muncă pentru stabilirea pensiei militarilor care au îndeplinit serviciul prin contract, persoanelor din corpul de comandă și din trupele organelor afacerilor interne, corpului de ofițeri și subofițeri ai Poliției de Frontieră, colaboratorilor Centrului Național Anticorupție și a sistemului penitenciar, durata aflării în contingentul militar sau grupă de observatori abilitate cu dezamorsarea conflictului armat în zona nistreană a Republicii Moldova se va considera trei luni vechime în muncă pentru o lună de serviciu.

La acest compartiment, prin aplicarea analogiei legii consemnăm că, potrivit art. 6 alin. (3) al Legii nr. 780 – XV privind actele legislative, actul    legislativ

 

special cuprinde norme juridice aplicabile în exclusivitate unor categorii de raporturi sociale sau subiecte strict determinate prin derogare de la regula generală. în caz de divergență între o normă a actului legislativ general și o normă a actului legislativ special cu aceeași forță juridică, se aplică norma actului legislativ special.

Mai mult decît atît, în conformitate cu prevederile alin. (7) al Legii prenotate, în cazul în care între două acte legislative cu aceeași forță juridică apare un conflict de norme ce promovează soluții diferite asupra aceluiași obiect al reglementării, se aplică prevederile actului posterior.

Prin urmare, prin prisma normelor menționate, relevăm faptul că Hotărîrea Guvernului nr. 78 din 21 februarie 1994 în comparație cu Hotărîrea Guvernului nr. 372 din 18 iunie 1993 ,,Cu privire la principiile de activitatea și protecție socială a observatorilor militari și contingentului pentru regimul de încetare a focului și securitate în zona de conflict”, este un act normativ emis posterior, care cuprinde norme cu caracter special, deoarece se referă la subiecți concreți, în speță, persoanelor din corpul de comandă și din trupele organelor afacerilor interne, precum și reglementează rapoarte strict determinate, și anume calculare a vechimii în muncă pentru stabilirea și plata pensiilor.

Or, Hotărîrea Guvernului nr. 372 din 18 iunie 1993 a fost emisă potrivit clauzei de emitere, în vederea reglementării modului de intervenție în zona transnistreană.

Totodată, alineatul 2 pct. 1600.3 ,,Cerințe obligatorii privind desfășurarea inspectării financiare” al Ordinului Ministerului Finanțelor nr.172 din 28.12.2012 ,,Cu privire la aprobarea Standardelor de inspectare (control) financiară)”, prevede că, inspectarea trebuie să se realizeze direct la locul desfășurării activității respective sau, după caz, camerală, să fie operativă și corectivă, fiind înaintate cerințe pentru lichidarea deficiențelor.

în contextul celor expuse, specificăm că concluzia inspecției este neîntemeiată, deoarece aceasta nu s-a expus asupra incorectitudinii aplicării Hotărîrii Guvernului nr. 78 din 21 februarie 1994, precum și nu a argumentat necesitatea aplicării Hotărîrii Guvernului nr. 372 din 18 iunie 1993, ce urma a fi efectuată în mod strigent, întrucît același raport este reglementat de două acte normative cu aceiași forță juridică. Anexa nr.6

 

 

Ministrul afacerilor interne                                          Dorin RECEAN

Â

Â

 

 

 

 

 

 

 

Ministerul Afacerilor Interne se judecă cu unul din viceminiștri // Oleg Babin are datorii la MAI

Ministerul Afacerilor Interne este în plin proces de judecată cu Viceministrul afacerilor interne, Oleg Babin. O ședință de judecată este stabilită la Curtea de Apel Chișinău, la data de 22 octombrie 2015, orele 10.00 (nr. dosarului 02-2a-10036-20052015).

Surse demne de încredere din cadrul MAI ne-au comunicat că acțiunile civile au fost înaintate de fostul ministru al afacerilor interne, Dorin Recean, împotriva a nouă angajați ai MAI, printre care și actualul viceministru, O. Babin și au ca obiect recuperarea unei sume de bani în bugetul MAI, în total de aproximativ 400 mii lei.

Prin dispoziția MAI nr.14/437 din 12.04.2013 a fost aprobată componența grupului de lucru pentru elaborarea proiectului de lege privind modul de asigurare și restabilire a ordinii publice în cadrul evenimentelor publice. în această componență se regăseau angajați cu funcție de răspundere din cadrul MAI, printre care viceministrul Oleg Babin (în acea perioadă, șef al Direcției generale resurse umane a MAI), Anatol Dănilă, actualul șef al Direcției generale resurse umane (în acea perioadă, adjunctul lui Babin), Sergiu Èšurcan, șeful Direcției generale economie și finanțe, Vladimir Èšurcan, șef al Direcției generale analiză monitorizare și evaluare a politicilor (în prezent, suspendat din funcție, avînd calitate de învinuit în cadrul unui dosar penal intentat la sesizarea Comisiei Naționale de Integritate) și adjunctul acestuia, Viorel Berliba, Alexandru Vieru și Valentin Gorgan, adjuncții Serviciului dirijare operațională și inspectare, subdibiziune subordonată a MAI, etc.

Respectivul grup de lucru avea ca sarcină elaborarea proiectului de lege, însă pentru aceasta „experții” au avut grija să fie remunerați suplimentar salariului lunar, prin includerea unui punct special în dispoziția nr. 14/437, care prevedea (pct.7) un adaos la salariul de funcție în mărime de 50% pentru elaborarea proiectului de lege, făcînd referință la art.16 din Legea privind actele legislative. Astfel, nu numai că proiectul legii nu a mai avut sorți de izbîndă, nici măcar de Guvern nu a fost aprobat, probabil se prăfuiește undeva pe rafturile MAI-ului, dar și respectiva dispoziție s-a dovedit a fi ilegală, constatare efectuată de către Inspecția Financiară în raportul său, ca rezultat al controlului tematic la MAI în anul 2014, în rezultat, prejudiciind bugetul MAI de către propriii angajați.

Art. 16 alin.(1) din Legea privind actele legislative, care în viziunea celor nouă angajați ai MAI a constituit drept temei de aprobare a dispoziției prevede că, pentru elaborarea proiectului de act legislativ, Parlamentul sau autoritățile abilitate de acesta formează un grup de lucru din experți și specialiști în materie din cadrul autorităților publice, din savanți de la instituțiile științifice și de învățămînt superior de profil, din practicieni în domeniu și din alți specialiști, precum și din reprezentanți ai părților interesate.

Alin. (2) al aceluiași articol stabilește, că membrii grupului de lucru, constituit în baza prevederilor alin. (1), activează pe bază de contract sau fără contract, în ultimul caz fiind delegați de la locul de muncă permanent, acordîndu-li-se un spor la salariu pentru contribuția adusă la elaborarea proiectului de act legislativ.

Deci, prevederile articolului 16 din Legea nominalizată se referă numai la grupurile de lucru, constituite de Parlament sau de către autoritățile publice, la abilitarea cu această funcție de către Parlament. Probabil că, membrii grupului de lucru și-au atribuit calitate de “experți” sau “savanți”.

Astfel, achitarea adaosului respectiv membrilor grupului de lucru, creat  pentru elaborarea proiectului de lege nominalizat a fost nelegitimă, aspect recunoscut în consecință și de către MAI, care a abrogat dispoziția nr. 14/437. Proiectul legii privind modul de asigurare și restabilire a ordinii publice în cadrul evenimentelor publice urma a fi elaborat de către angajații MAI în virtutea atribuțiilor care le revin și reieșind din misiunea MAI, stabilită în pct.6 din Regulamentul de activitate al acestuia (Hotărîrea Guvernului nr.778 din 27 noiembrie 2008) – Misiunea Ministerului constă în realizarea prerogativelor constituționale ale Guvernului privind elaborarea, promovarea și realizarea politicii statului în domeniul asigurării legalității, menținerii, asigurării și restabilirii ordinii și securității publice. însă, aceștia pe lîngă salariul pe care îl primesc, au mai fost remunerați suplimentar timp de un an de zile și cu cele 50%.

în raportul său, inspecția financiară a mai constatat faptul că, acel adaos de 50% a contribuit și la stabilirea cuantumului pensiei viceministrului Babin, șefului Direcției generale economie și finanțe, S.Èšurcan și adjunctului Serviciului dirijare operațională și inspectare, A.Vieru.

Mizînd pe faptul că, acești nouă “savanți” sunt niște angajați onești ai MAI, li s-a înaintat o somație să restituie benevol sumele primite ilegal în decursul unui an de zile în contabilitatea MAI. S-au dovedit a fi onești doar Vladimir Èšurcan, șef Direcție generală analiză monitorizare și evaluare a politicilor și adjunctul său, Viorel Berliba, restituind sumele astfel primite ca adaos la salariu. Ceilalți nu au dat curs solicitării de atunci a conducerii MAI, în rezultat aceasta fiind nevoită de a recupera banii pe cale judiciară, înaintînd acțiuni în judecată.

Cu regret, se dovedește faptul că actualul ministru de interne nu prea a avut abilitatea de a-și alege o echipă integră de viceminiștri, cu viceministrul Èšurcan fiind în relații ostile, iar Oleg Babin venind în funcția de viceministru, datornic MAI-ului.