Miercuri, 23 August 2017 | Login
Notice: Undefined property: stdClass::$numOfComments in /hermes/bosnaweb20a/b2716/ipg.plusfmmd/contracoruptiei/components/com_k2/views/item/view.html.php on line 264

Întemnițarea lui Filat duce la prăbușirea televiziunilor propagandistice plătite din banii furați de la BEM Recomandat

După cum am dat de înțeles în articolele de ieri, unele surse media moldovenești se luptă acum între viață și moarte, iar principala problemă este insuficiența resurselor financiare de care se bucurau pe deplin în perioada când Vlad Filat era hoțul principal al țării, numit ”Șefu”.

Imperiul media din jurul fostului premier, condamnat acum pentru fapte de corupție și trafic de influență, o ducea bine când acesta era cu mâna pe pulsul mitei și pe instituțiile de stat bine mulgătoare. Jurnaliștii de la trustul verde-media s-au aruncat în credite ipotecare pe 30 de ani, și-au luat mașini și visau la case noi cu trei etaje. Însă ulciorul plin cu galbeni s-a spart pe data de 15 octombrie 2015, când Șefu a fost reținut de oamenii legii.

Imediat după reținerea lui Vlad Filat, pe internet au fost publicate datele despre întreținerea media în anii 2013 și 2014. Potrivit contabilității negre (vezi aici), doar în anul 2013 Vlad Filat a cheltuit pentru trustul verde-media nu mai puțin de 4302871,00 lei (4 milioane!!!). În 2014, tot pentru media, Filat a cheltuit 10131787,00 lei (10 milioane!!!). La fel în anul 2014, Vlad Filat a procurat Vocea Basarabiei, investind în acest post radioTV suma de 462522 Euro (6,3 milioane de lei!!!). Pe lângă suma investită în VB TV, Filat a mai achitat lui Țîbuleac (proprietarul VB) suma de 200 de mii de euro, plus 60 de mii de euro datorii. Toți acești bani erau mulși de la BEM și de la alte instituții de stat, însă nici măcar un patron media sau jurnalist nu s-a arătat deranjat de faptul că beneficiază de salarii grase la plic. Tuturor le-a fost bine și roz în fața ochilor.

În decembrie 2014 s-a aflat și faptul că Vlad Filat a procurat portalul UNIMEDIA de la fostul consilier personal (vezi aici). Prețul tranzacției nu se știe, însă cu siguranță banii erau din aceeași sursă necurată.

De menționat este faptul că, în perioada 31.10.13-15.11.2013 (în doar 16 zile), Vlad Filat a avut încasări cash de 5 616 600 Euro. Acestă sumă era din mită, BEM și instituții subordonate. 5 milioane de euro în doar 16 zile! Nici nu întreb unde erau cu gândul toți jurnaliștii și actualii conducători de presă anticorupție, de gardă, naționale și altele.

În fine, după întemnițarea lui Vlad Filat a fost auzită și prima căzătură media: Vocea Basarabiei TV. Astfel, pe data de 03 august 2016, când procurorii au ajuns până la cele mai tăinuite conturi deținute de Filat & Co, a încetat din viața media postul Vocea Basarabiei TV.

Tot în perioada decesului VB TV, pe net au apărut și imagini cu apartamentul șefului de la Unimedia. Flăcăul din UNGHENI și-a scos avuția de vânzare și o dădea în grabă. Probabil tot așa în grabă și-a scos de vânzare și mașina SUV primită cadou de la Șefu.

După cum am scris și în decembrie la mine pe blog (vezi aici), la sfârșitul anului 2016 un alt postTV afiliat lui Vlad Filat s-a înecat în datorii, iar salariații și-au văzut banii tocmai după ce informația reținerii salariului pe două luni a ajuns în presă și pe bloguri. Însă, ținând cont de faptul că Chiril nu avea cum să-și plătească angajații de la TV7, deși a primit de la Platon 8 milioane de lei sustrași de la BEM, apoi și-a vândut alte două proprietăți media, este un semn că postul verde de propagandă nu o va duce prea mult, iar până la noi probleme financiare au rămas zile numărate.

Ieri, după ce Val Butnaru și măscăriciul Durbală au efectuat o vizită la Frankfurt, și-a anunțat sfârșitul obștesc și Jurnal TV (vezi aici). Postul a intrat în datorii și este nevoit să plece de la actualul sediu undeva prin depozitele cu mâncare alterată de la Petricani, însă conducerea televiziunii a ales să arunce vina pe altcineva, numai nu pe faptul că țîța de la BEM a înțărcat.

Cu privire la finanțarea JurnalTV de către Vlad Filat voi da o cifră pentru anul 2014: 653 453,00 Euro. Aceasta este suma transferată de Vlad Filat pe conturile deschise și secretele ale JurnalTV. Dacă am lua cursul Dolar/MDL din 01.06.2014, atunci avem un calcul de 9 036 797 lei cheltuiți de Filat în 2014 doar pentru JurnalTV. 9 milioane!!! Acum înțelegeți de ce Jurnal are probleme financiare și nu-i mai ajung bani pentru achitarea furnizorilor în 2016 și 2017?

Rând pe rând, post cu post, trustul trist verde-galben-aburit se prăbușește. Nu rezistă fără principalul hoț al țării și finanțator nemilos. Întemnițarea lui Filat duce la pierirea presei propagandistice plătite din banii furați de la BEM.

 

000

Abonează-te

Abonează-te ca să primești pe e-mail cele mai noi știri, interviuri și investigații